Skip links

İhracat Destekleri

Pazara Giriş Projesi Hazırlama Desteği

Programın Amacı Nedir?

Şirketlerin sürdürülebilir ihracat artışını sağlama odaklı hedef pazar, yurt dışı pazarlara yönelik finansman ve fiyatlandırma stratejisi, pazarlama ve kanal stratejisi ve bunlara dair aksiyon planı geliştirmesi amacıyla alacakları danışmanlık ve ihracat raporu giderlerinin desteklenmesidir.

Destek Oranı ve Destek Üst Limiti Nedir?

Alınacak rapor ve danışmanlık giderleri %50 oranında ve proje başına  761.017 TL’ye kadar desteklenmektedir.

Bir şirketin en fazla 2 adet pazara giriş projesi desteklenmektedir.

Danışmanlık Hizmeti Sağlayacak Şirketlerin Taşıması Gereken Kriterler

a) Yönetim Danışmanı olarak destek kapsamında alınmış olması

     veya

b) Başvuru tarihi itibarıyla en az 3 yıldır faaliyette olması,

c) Bünyesinde en az 5 danışman bulunması,

ç) Bünyesindeki ihracat planını hazırlayacak danışmanların, ihracata yönelik en az 5 yıllık tecrübeye sahip olması,

d) En az 50 firmaya ve/veya kurum/kuruluşa yönelik birebir ya da bir proje dahilinde ihracat danışmanlığı hizmeti vermiş olduğunu faturalarla ve sözleşmelerle kanıtlayan yeminli mali müşavirden onaylı belgeyi sağlaması, gerekmektedir.

İhracat Raporunda Yer Alması Gereken Analizler Nelerdir?

1 – YÖNETİCİ ÖZETİ

  • Şirketin genel özeti
  • Şirketin vizyon, misyon, stratejik hedeflerinin ve amaçlarının özeti
  • İhracat planı hazırlanmasına ihtiyaç hasıl olan temel sorunların, planının temel amaçlarının ve plan doğrultusunda elde edilecek kazanımların tanımlanması
  • İhracat planının genel bir özetiyle birlikte plana dair temel başlıkların ve içeriğin oluşturulması

2- ŞİRKET MEVCUT DURUM ANALİZİ

  • Firma tanıtımı
  • Şirket Faaliyetleri
  • Şirketin vizyon, misyon ve hedeflerinin detaylandırılması
  • İnsan Kaynağı, fiziksel altyapı, bilgi/know how ve organizasyon planlamasının değerlendirilmesi
  • Şirketin üretim süreçleri ve yetkinlikleri, üretim planlama, üretimde esneklik ve tasarım süreçleri ve üretim kalitesinin değerlendirilmesi
  • Tedarik ve lojistik
  • Şirket pazarlama ve satış süreçlerinin değerlendirilmesi
  • Dağıtım kanalı tercihi ve yapısının değerlendirilmesi ile satış sonrası hizmetlerin değerlendirilmesi
  • Şirketin finansal kaynaklarının değerlendirilmesi
  • İkiz dönüşüm altyapısı ve kabiliyetleri
  • Mevcut duruma yönelik GZFT analizi
  1. HEDEF PAZAR, REKABET ANALİZİ VE PAZARLAMA STRATEJİSİ
  • Hedef pazarın belirlenmesi ve hedef pazarın nasıl belirlendiğinin açıklanması,
  • Global trendler ve hedef pazara ilişkin sektörel beklentiler,
  • Hedef pazarda ilgili sektöre ilişkin üretim ve dış ticaret verileri ve analizi
  • Sektöre ve ürüne ilişkin ülkemize ve ülkelere yönelik uygulanan gümrük vergileri ve tarife dışı engellerin analizi,
  • Hedef pazarda ilgili sektöre ilişkin dağıtım kanalları, lojistik kullanımı ve alternatiflerinin analizi,
  • Hedef pazara ilişkin eğilimler ve pazara ilişkin önemli bilgiler,
  • Tedarikçilerin ve müşterilerin pazarlık gücü analizi
  • İkame ürünler analizi
  • Hedef pazarda rekabetin durumu analizi
  • Pazar segmentasyonu, ürün konumlandırma ve fiyatlandırma alternatiflerinin belirlenmesi,
  • Dağıtım kanalı tercihinin belirlenmesi ve planlanması,
  • İletişimin ve tanıtımın planlanması,

4 – UYGULAMA PLANININ HAZIRLANMASI

Her hedef Pazar için ayrı hazırlanacaktır.

En Son Yazımız