Skip links

Arvensis Blog

Doğru Yurt Dışı Pazarını Bulmak

İhracat yapmak, şirketinizi yurt dışına açmak istiyor fakat nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız size yardımcı olabiliriz!

İhracat yapmak firmalara gelir sağlamanın yanı sıra marka değeri yaratma, rekabet ve sektörde konumlanma gibi farklı konularda avantaj sağlamaktadır. Bunlar ve bunlar gibi konularda kazanım elde etmek için ihracat stratejilerinin iyi belirlenmesi gerekmektedir. Burada ise en önemli konulardan birisi doğru pazarı bulmaktır. Pazar araştırması yaparken dikkat etmeniz gereken konuları birlikte inceleyelim;

Pazar Büyüklüğü: Hedeflenen ülkede sektörünüzün gelişmişliği, fiyat skalası ve ürünlerinize olan talebi belirlemeniz gerekmektedir.

Yasal Düzenlemeler: İhracat yapılan ülkedeki vergi oranları, gerekli belge ve sertifikalar hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Aksi takdirde ürününüz fiyat konusunda rekabetçi olsa da yasal engellere takılabilirsiniz.

Rakip Analizi: Hedef ülkenizin ihraç etmeyi planladığınız ürünlere olan ihtiyacını mevcut durumda nasıl karşıladığı oldukça önemlidir. Rakibiniz olan diğer ithalatçılar ve yerel üreticiler hakkında bilgi sahibi olmak ihracat yol haritanız için oldukça belirleyici olacaktır.

Kültürel Farklılıklar: Öncelikle satmak istediğiniz ürünün pazarlanmasında hedef ülkenin kültürünün bir engel olup olmadığını bilmelisiniz. Ayrıca müşterilerinizle olan ilişkilerinizde karşı tarafın kültürü hakkında bilgi sahibi olduğunu göstermeniz iletişiminizi güçlendirmenize yardımcı olacaktır.

Bu maddelere öncelik vererek hazırladığınız hedef ülkeler listenizi aşağıdaki etmenlere göre sıralayabilirsiniz;

Finansal Analiz: İhraç etmeyi planladığınız ürünün pazardaki fiyatını göz önüne alarak masraflarınız ve karlılığınızı da katarak bir analiz gerçekleştirmelisiniz.

Lojistik Süreçleri: Hedef ülkelerinizin fiziksel konumlarını göz önünde bulundurarak en uygun taşıma yöntemini seçmelisiniz. Coğrafi yakınlıklar ne kadar avantajlı gözükse de taşıma ve teslim süreçleri o kadar değişiklik göstermekte ki maliyetlerini detaylı çalışmalısınız.

Satış ve Pazarlama: Hedef ülkelerin kültürel ve toplumsal özellikleri, ürün talebi, politik durumu gibi farklı birçok etkeni değerlendirerek ürünleriniz için en uygun pazarlama stratejisini belirlemeniz gerekmektedir.

İhracat için doğru pazarı seçtiğiniz takdirde müşteri ilişkileriniz uzun soluklu olacak ve bu sayede satışlarınızın doğrusal bir ivme kazanma ihtimali artacaktır. İhracat gelirleriniz arttıkça hem ülkemizde yaşanan dalgalanmalardan etkilenme oranınız azalacak hem de rekabet avantajınız artacaktır.

İhracat sürecinde bir desteğe ihtiyaç duymanız halinde Arvensis Danışmanlık olarak siz değerli danışanlarımıza bütüncül bir destek sunuyoruz. Bizlere her zaman ulaşabilirsiniz.

Eğer siz de ihracat yapmak istiyorsanız bahsettiğimiz maddeleri ve daha fazlasını içeren Pazara Giriş Projesi için bizlere ulaşabilirsiniz.