➤ Yeni ihraç pazarları yaratılması ve geleneksel pazarlarda pazar payımızın artırılması için Türkiye’de sınai ve/veya ticari faaliyette bulunan şirketlerin yurt dışı pazarlar hakkında bilgi sağlaması ve potansiyel alıcılarla iş görüşmeleri yapmaları amacıyla şirketlerin yurt dışı pazar araştırması gezilerinin desteklenmesidir.
➤ Şirketlerin ihracat gerçekleştirmek istedikleri hedef pazarlara ilişkin bilgi ve tecrübelerini artırmaları, potansiyel müşterileri ile iş görüşmeleri gerçekleştirmeleri sağlanmaktadır.
➤ Türk Ticaret Kanunu’nun 124’üncü maddesinde belirtilen sınai ve/ veya ticari faaliyette bulunan kolektif, komandit, anonim, limitet ve kooperatif şirketler.
Yurt dışı pazar araştırması gezisinin en az 2 (iki), yolculuk hariç en fazla 10 (on) günlük kısmı desteklenmektedir. Burada bahsi geçen 2 günlük süre en az 2 gün araştırma yapma zorunluluğunu ifade etmektedir.
Destek kapsamında en fazla iki şirket sahibi/ çalışanının aşağıda belirtilen giderleri desteklenir.
Her takvim yılı içerisinde şirket başına en fazla 5 yurt dışı pazar araştırması gezisi desteklenmektedir.
Destek oranı: %50
Hedef ülkelere gerçekleştirilen Pazar araştırmaları için destek oranı %70’dir.
Destek üst limiti: Yurt dışı pazar araştırması gezilerine ilişkin giderler konaklama ve seyahat giderleri yurt dışı pazar araştırması gezisi başına en fazla 379.455 TL‘ye kadar desteklenir.